סערה • ח"כ באסל גטאס עלה להר הבית: "פירומן משוגע ובזוי"

    ישראל פריי 1 Comment on סערה • ח"כ באסל גטאס עלה להר הבית: "פירומן משוגע ובזוי"
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות החלטתו של ראש הממשלה למנוע מחברי כנסת לעלות להר הבית, הצליח ח"כ באסל גטאס להיכנס להר. הוא הצטלם ופרסם דברי התגרות בנתניהו "היום, הצלחתי להיכנס לתוך מסגד אלאקצא משער השבטים למרות החלטת נתניהו למנוע מהח"כים הערבים להיכנס לחרם אלשריף".

    הוא המשיך: "אני פה כדי לומר לנתניהו שאין לו ריבונות בירושלים וגם לא באלאקצא, ואתה (נתניהו) והכיבוש שלך לא שולטים במקום ולא תמנעו מעמנו לקיים את זכותנו בתפילה ובביקור באלאקצא".

    הביקור גרם למבוכה בישראל ולביקורת חריפה. משטרת ישראל הודיעה בתגובה כי היא "מיישמת את החלטות הממשלה בנוגע לה"ה ועושה הכול על מנת להבטיח שהמבקרים והמתפללים בהר הבית ישמרו על קדושת המקום ויתנהגו באופן מכובד ואחראי במרחב הציבורי הקדוש והרגיש. משטרת ירושלים תמשיך לפעול במקצועיות לשמירת הסטאטוס קוו בהר הבית, הסדר הציבורי וביטחון המתפללים והמבקרים בו".

    ח"כ יואל חסון אמר בתגובה: "באסל גטאס הוא פירומן משוגע שמונע בעיקר מהרצון לראות את שמו מככב בכותרות. ברית הפירומנים שנכרתה בין גטאס לחוטובלי מסכנת את השקט האזורי והשלכותיה עלולות להצית את המזרח התיכון. המחנה הציוני מציע כבר מתחילת גל הטרור לנקוט בגישה אחראית ומרגיעה, על ידי הימנעות ממעשים פזיזים ומציאת מנהיגות שתדע להחיל רגיעה בשטח במקביל לחזרה לשולחן המו"מ".

    השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, תקף אף הוא בחריפות את באסל. בישיבת וועדת הכספים הבוקר אמר ארדן: "חברי כנסת שמסתננים להר הבית כחלק מפרובוקציות, הם חברי כנסת בזויים בעיני שיוצרים הסתה, שאולי תוביל לרצח חפים מפשע". יחד עם זאת, ציין השר, כי "לאחר שיחלוף גל הטרור הנוכחי, אין לשלול מנבחרי ציבור את הזכות לעלות להר הבית, זה לא פחות מזכויות אחרות הנוגעות לחופש במדינת ישראל כמו חופש הפולחן וכד'".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רררראטס לא גאטס ולא ג'אג'קס